چوک و سابمیشن گردن

آموزش چوک و سابمیشن – چوک تنفس یا رگ های خونی؟

چوک و سابمیشن گردن

چوک روی مسیر تنفس یا رگ های خونی؟

به نظر شما کدام یک برای آسیب زدن به حریف بهتر است، چوک روی مسیر تنفس یا رگ های خونی؟

حتی اگر شما یک ورزشکار در کلاس جهانی باشید که قدرت ضربه فنی کردن حریف با هر دو دست خود را داشته باشد، باز هم معتقدم کاملا حیاتی است که چند تکنیک سابمیشن (چوک) آن هم در نقاط مختلف بدن را بلد باشید.یک سابمیشن انسداد می تواند حتی یک انسان خیلی بزرگ را در کمتر از ده ثانیه بیهوش کند! بله، این تکنیک ها تا این حد قدرتمند هستند. در مقابل چیزی که ممکن است فکر کنید، ضربات انسدادی (یا همان قطع مسیر خون یا هوا) معمولا از ضرباتی مانند هوک چپ – کراس راست – ضربه زانوی پرشی به صورت حریف و یا ساده تر بگویم له کردن کامل حریف بسیار ایمن تر هستند.

برای همین هم هست که در درگیری ها آمار افتادن روی زمین، شکستگی استخوان جمجمه در برخورد با پیاده رو و حتی مرگ و میر در ضربات انسدادی ( یا همان سابمیشن ها ) بسیار کمتر است تا اینکه یک مشت محکم و پرقدرت را به حریف خود بکوبید.(خیلی از افراد به دلیل درگیری های خیابانی این چنینی سال ها عمر خود را پشت میله های زندان سپری کرده اند.) هر موقعیتی متفاوت است، برای همین هم مهم است که بدانید چطور یک نفر را بیهوش کنید. و همچنین باید این را هم بدانید که چطور با ترفندی که خشونت کمتری دارد این کار را انجام دهید.

 

اینجاست که سابمیشن ها وارد می شوند:

در مجموع دو نوع سابمیشن وجود دارند: چوک روی مسیر تنفس و رگ های خونی، و این دو با هم یکی نیستند. یکی از این روش ها بسیار سریع تر، قدرتمند تر و به طور متناقض برای حریف شما ایمن تر است.

بیایید نگاهی به هر دو نوع چوک ها بیاندازیم…

 

 

 

۱- مسدود کردن مسیر خونی

چوک خونی(که بعضی آن را با نام “خفه کردن” میشناسند) یکی از بهترین انواع در میان چوک هاست.اگر این روش را به خوبی انجام دهید حریف شما تا ده ثانیه بعد بیهوش خواهد شد و گاهی حتی به زمان کمتری نیاز خواهید داشت.

در چوک های خونی مختلف، حرکت از پشت سر حریف (تصویر دوم در عکس بالا)، چوک از رو به رو(تصویر سوم)، چوک های سه پهلو و همینطور چوک یقه یا طوق صورت می گیرد. خبر خوب اینکه از منظر قانونی و به نظر تمامی تمرین دهنده ها، این نوع چوک حداقل در مقابل دیگر ترفند های بیهوش کردن حریف مثل مشت زدن، (و به فرض اینکه شما بتوانید آن را در لحظه درست رها کرده و حریفتان هم سریعا به پشت روی زمین بیافتد) ایمن و مطمئن تر است.

زمانی که دستان خود را از دور گردن حریف باز کنید، تقریبا در تمامی موارد او دوباره به هوش می آید که اصلا بد به نظر نمی رسد، و خوشبختانه تا آن زمان شما مدت ها از مهلکه دور شده اید.

 

۲- چوک هوازی

آموزش سابمیشن و چوک

فشار آوردن به جلوی گلو موجب بسته شدن راه تنفسی حریف می شوید که معمولا در نهایت موجب بیهوشی او خواهد شد. چوک های هوازی همچنین معمولا درد بیشتری نسبت به چوک های خونی در انواع مختلف دارند، برای همین هست که تمرین دهنده ها در هنگام تمرین خیلی سریع با ضربه زدن به دست اعلام تسلیم شدن می کنند.

اما در مبارزه واقعی و زمانی که درد حریف رو به آسمان می رود چوک های هوازی از چوک های خونی زمان بیشتری به طول می انجامند. در ضمن، خیلی از مردم می توانند قبل از بیهوشی کامل نفس خود را برای ۳۰ تا حتی ۶۰ ثانیه حبس کنند.

خطر اصلی در چوک هوازی این است که شما فشار باورنکردنی به حنجره و نای حریف در جلوی گردن(جایی که حلق و لوله هوا وجود دارند) وارد می کنید. شکستگی نای می تواند بسیار خطر آفرین و حتی مرگ آور باشد و نیازمند عمل جراحی و ایجاد یک مسیر هوای دیگر برای تنفس فرد وجود دارد و در بعضی موارد دکتر مجبور می شود با ایجاد یک سوراخ از جلوی گلو به داخل این امکان را فراهم کند.

هر دو سبک چوک خونی و هوازی عالی عمل می کنند. اما با توجه به اینکه یک چوک هوازی بد می تواند پیامد های قانونی احتمالی برای شما داشته باشد، توصیه می کنم در مواقع دفاع شخصی به سراغ چوک های انسداد خون بروید.

هر دو نوع چوک را امتحان کرده و آنجاست که می توانید با تصمیمی هوشمندانه با روش کشیدن دست حریف ناگهان به پشت سر او رفته و عمل چوک را انجام دهید.

 

فیلم آموزشی + زیرنویس

 

چوک تنفسی یا خونی
آکادمی زوزه

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *