آموزش مشت زنی ، چگونه مشت هایی قوی بزنیم . آکادمی زوزه

چگونه قوی و حرفه ای مشت بزنیم | انواع ضربات مشت + فیلم آموزشی

آموزش مشت زدن در دعوا ، آکادمی زوزه

در بیشتر ورزش های رزمی ، و همچنین تکنیک های مبارزه های خیابانی ، دست ها اغلب مهم ترین سلاح های ما به شمار می روند .درست است که با دست ها ، می توانیم ضربات مختلف ، با سطح آسیب های مختلف وارد کنیم ؛ اما محبوب ترین ضرباتی که با دست ها وارد می شوند مشت ها هستند.اگر میخواهید بهترین ، قوی ترین و اصولی ترین ضربات مشت را داشته باشید .با آکادمی زوزه همراه باشید.




وارد کردن یک ضربه مشت کارآمد ، نیازمند شرایط خاصی است . یک ضربه مشت ، باید ، در زمان مناسب ، با قدرت مناسب و طبق اصول وارد شود. فراموش نکنید که ما اول باید بتوانیم ضربه نخوریم و در مرحله بعدی باید ضربه وارد کنیم . همین مساله به اندازه کافی این مساله را توجیه می کند که ضربه باید سریع و در زمان مناسب اتفاق بیفتد.

اصول اولیه مشت زنی

برای مشت زنی ، اول از همه باید دستانمان را به سبک اصولی مشت کنیم. مراقب باشید که انگشت شصت شما باید بیرون مشت باشد و نه داخل مشت ، زیرا با بیرون بودن شصت ، امکان آسیب و یا حتی شکستن آن در حین ضربه وجود خواهد داشت. مشت ها را باید سفت گره کنید ، به حالتی که با وارد کردن ضربه انگشتان شما در زمان برخورد باز نشوند و آسیب نبینند .



طرز ایستادن (روی گارد بودن)

طرز ایستادن شما تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت ضربات شما ، و همچنین ضربه نخوردن شما دارد . بهترین سبک ایسادن برای مبارزه ، به طرزی هست که، قسمت مسلط بدن شما عقب باشد(دست قوی تر). نیاز هست که به اندازه کمی پا های خود را خم کنید (مطابق فیلم) . یادتان نرود که باید روی پنجه حرکت کنید . زیرا می توانید خیلی سریع تر حرکت کنید ؛ که هم برای جاخالی دادن و هم برای جهش برای وارد کردن ضربه ضروری است . بسیار خب ، شما آماده مبارزه هستید .

یادتان باشد یک ضربه اصولی مشت ، قدرتی که میگیرد ، از پاها شروع می شود ، یعنی ضربه نهایتا با مشت های شما انتقال پیدا می کنند ، اما قدرت پشت آن نشات گرفته از نیروی کل بدن شماست . قدرت شما از ساق ها به ران ها ، از ران به کمر و از آنجا با استفاده از شانه ها به بازوها و مشت ها منتقل می شود .و درنهایت ، قدرت از مشت به بدن حریف منتقل خواهد شد. (پکیج آموزش حرفه ای بوکس)

وارد کردن یک ضربه قدرتمند و سریع

وارد کردن ضربه مشت خود را ، با استفاده از چرخش پاها شروع کنید (مطابق فیلم). همچنین کمر شما نیز باید بچرخد . در برخی افراد مشاهده می شود که چرخش کمر را بدون چرخش لگن انجام می دهند ؛ پس حواستان را جمع کنید ، لگن شما نیز باید حین وارد کردن ضربات چرخش داشته باشد. همزمان با این حرکات بالاتنه شما نیز باید چرخش داشته باشد . در نهایت با رعایت نکات ذکر شده ،دقیقا مطابق فیلم بالا ، با استفاده از قسمت صاف زیر برآمدگی انگشتان ضربه خورد را به حریف وارد کنید. همچنین بخوانید (بهترین نقطه های بدن برای ضربه زدن)

بعد از وارد کردن ضربه

یادتان باشد ، دست های شما علاوه بر وارد کردن ضربه ، وظیفه محافظ از سر و صورت شما را نیز دارند . پس بعد از وارد کردن ضربه دست خود را برگردانید و از آن برای محافظت از سر و صورت خود استفاده کنید.

چگونه مشت های بهتری بزنیم

حالا که اصول را می دانید ، باید فقط همین اصول را تا اندازه ای که توان دارید تمرین کنید ، این تمرین ها م تواند شامل شدو زدن ، کیسه زدن و مبارزه با حریف تمرینی باشد . رفته رفته ، شدو ، سرعت مشت شما را بیشتر خواهد کرد . همچنین کیسه زدن نیز قدرت ضربات شما را افزایش خواهد داد . و در نهایت مبارزه با حریف تمرینی تجربه عملی و دقت شما را بیشتر خواهد کرد.
وجود ترکیبی متعادل از سرعت و قدرت کلید موفقیت و پیروزی شما در مبارزه خواهد بود.

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *