زیرگیری

بهترین روش‌های به خاک انداختن حریف

زیرگیری

بهترین روش‌های به خاک انداختن حریف برای دفاع شخصی

هرگز توصیه نمی‌‌کنیم که در هر مبارزه‌ای حریف‌تان را به خاک بیندازید؛ گاهی اوقات این کار می‌تواند درست باشد و گاهی اوقات هم نه. واقعیت این است که در مبارزات خیابانی شرایط آنقدر متغیر است که نمی‌توان تنها یک روش مبارزه را برای همه آنها مناسب دانست. حالا که به این واقعیت اشاره کردیم، بگذارید این را هم بگوییم که کشاندن یک مبارزه به خاک یکی از ابزار‌های مهمی است که باید در جعبه ابزارتان داشته باشد. مثلاً با این حرکت شما می‌توانید مانع فرار حریف‌تان شوید یا اگر مهارت‌های‌تان در تقابل با حریف به خاک افتاده خیلی خوب باشد، آن وقت بدون شک این امن‌ترین راه برای مسلط شدن به حریفی بزرگتر و قویتر از خودتان است البته به شرطی که فقط با او طرف باشید نه با چند نفر.

پس چیزی که شما اینجا لازم دارید چند تکنیک قابل اعتماد برای به خاک انداختن حریف است و در این مدت اخیر چندین بار سؤالاتی در این زمینه پرسیده شده است. زیاد پرسیده می‌شود که بهترین روش‌های به خاک انداختن حریف برای دفاع شخصی چیست و خیلی‌ها هم می‌‌خواهند بدانند اولین تکنیک‌های به خاک انداختن که یک فرد غیر‌کشتی‌گیر باید یاد بگیرد کدام یک هستند.

در کلیپ زیر چند تکنیک فوق العاده آورده شده لطفا توجه کنید.

صدها روش دیگر برای پرتاب حریف و به زمین انداختن او در ورزش‌هایی مانند جودو، سامبو، کشتی فرنگی و آزاد وجود دارد که می‌توان از میان آنها یکی را انتخاب کنید و ورزشکاران رده بالای این رشته‌ها به معنا واقعی هزاران ساعت تمرین را صرف حرکات و تکنیک‌های ترکیبی مورد علاقه خودشان می‌کنند.

من فکر نمی‌کنم که انجام چنین کاری برای اکثر مردم عملی باشد. برای دفاع شخصی شما باید یک الگو که دربرگیرنده همه این روشها باشد را یاد بگیرید، پس اگر قصد دارید گزینه‌های‌تان را به چند حرکت ساده اما بسیار کارآمد محدود کنید، تصمیم فوق‌العاده‌ای گرفته‌اید چون شما به تکنیک‌هایی ساده نیاز دارید که در مواجهه با انواع و اقسام حریفان، کارآمد، عملی و متناسب با نوع جثه و نوع بدن شما باشد.

 

آکادمی هنرهای رزمی زوزه
بهترین روش‌های به خاک انداختن حریف

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *