ورود به سازمان UFC چگونه ممکن است؟

هدف از نگارش این مقاله آشنایی شما عزیزان با ورزش UFC می باشد. این ورزش که از پول ساز ترین ورزش های دنیا به شمار می رود طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و روز به روز به آمار علاقمندان به این ورزش افزوده می شود. هدف ما در این مقاله آشنایی شما با نحوه ورود به سازمان UFC، اصول و قواعد این ورزش، تاریخچه، محل برگزاری، نوع و … آن می باشد.

ورزش UFC چه نوع ورزشی است؟

UFC که در واقع مخفف کلمات ultimate fight championship می باشد؛ معنای لغوی آن مبارزات قهرمانی نهایی است. ورزشUFC ترکیبی از چندین رشته ورزشی رزمی می باشد. اصلی ترین سازمان UFC در ایالات نوادا آمریکا در شهر لاس وگاس واقع شده است؛ البته این سازمان مراکز دیگری در کشور های دیگر مانند انگلستان نیز دارد. این سازمان در سال ۱۹۹۳ تأسیس شده است. شهرلاس وگاس هر ساله در ماه جولای میزبان مبارزانی است که قصد شرکت در فستیوال ufc fight week را دارند؛ مبازرانی که در رشته هایی مانند کاراته، ووشو، جودو، کیک بوکسینگ، کشتی، جوجیتسو و … پر آوازه هستند.

ورزش UFC در واقع ترکیبی از حرکات ورزش هایی مانند بوکس، کاراته و تکواندو می باشد. این ورزش در یک قفس انجام می شود و مبارزان باید با دسته خالی با یکدیگر به مبارزه بپردازند. از آن جایی که حرکاتی که، در این ورزش انجام می شود نمایشی نبوده و همه واقعی هستند؛ در نتیجه این ورزش، ورزشی خشن محسوب می شود. در واقع ورزش UFC شکل کنترل شده ای از دعواهای خیابانی می باشد. در این رشته به شرکت کنندگان در مسابقه فایتر می گویند که به معنی مبارز می باشد. دلیل انتخاب این اسم برای شرکت کنندگان در این مسابقه خشونت ذاتی این مسابقات است.

در ایران مراکز و باشگاه هایی که به ورزش های UFC بپردازند وجود ندارد زیرا به دلیل خشونت موجود در این ورزش آن را ممنوع اعلام کرده اند. اما جایگزین ورزش UFC در ایران ورزش های MMA می باشد. ورزش MMA یکی از راه های ورود به سازمان UFC می باشد. ورزشکارانی که می خواهند به ورزش UFC ملحق شوند باید به سازمان UFC در لاس وگاس مراجعه کنند. البته مراکزی از این سازمان در کشور انگلستان نیز وجود دارد؛ که برای ایرانیان از آمریکا، نزدیک تر به حساب می آید.

نحوه ورود به سازمان UFC چگونه است؟

برای ورود به سازمان UFC چند راه وجود دارد؛ اما وجه مشترک تمام این روش ها این است که، فردی که می خواهد وارد سازمان UFC بشود باید حداقل در یکی از رشته های ورزشی رزمی مانند: تکواندو، کاراته، جودو، ووشو، کشتی، جوجیتسو، بوکس، کیک بوکسینگ و … مهارت بالایی داشته باشد؛ تا به چشم سازمان UFC بیاید. فراموش نکنید که در این راه داشتن تجربه بسیار مهم است.

– اولین قدم در این راه شرکت در مسابقات آماتوری و سطح پایین است. با شرکت در این مسابقات و البته برنده شدن در آنها یک قدم و  تنها یک قدم در راه ورود به سازمان UFC برداشته شده است. فرد متقاضی شرکت در سازمان UFC باید یک مدیر برنامه برای خود پیدا کند. داشتن یک مدیر برنامه بسیار مهم و ضروری می باشد. کسی که بتواند برنامه مبارزاتی دقیقی برای فرد مهیا کند و هم چنین لیگ های مختلف را آنالیز کرده و متناسب ترین لیگ با شرایط ورزشکار را پیدا کرده و به او معرفی کند.

– فرد متقاضی باید از طریق ورود به لیگ های کوچک به کار خود ادامه دهد و قدم به قدم از پله های ترقی بالا برود. سازمان UFC در بالای قله است. تبلیغات را نباید فراموش کرد. در این راه تبلیغات و به عبارت دیگر مشهور و معروف شدن بسیار مهم است. فرد متقاضی باید در نظر داشته باشد که برنده شدن پی در پی در مسابقات بزرگ و کوچک خود یک نوع تبلیغات به حساب می آید و باعث معروف شدن او خواهد شد.

– اگر بخواهیم سازمان های ورزشی را سطح بندی کنیم سازمان UFC در رأس هرم قرار دارد و MMA یک پله پایین تر ایستاده است. با ورود به ورزش MMA و پیشرفت و درخشش در این رشته، فرد متقاضی ورود به UFC، عملا مسافت زیادی از راه ورود به سازمان UFC را پیموده است. یکی دیگر از راه های ورود به سازمانUFC  ورزش کردن در باشگاه هایی است که اعضایUFC  در آن ورزش می کند. در این صورت ممکن است فرد به چشم یکی از اعضای UFC بیایید و شانس بیشتر برای انتخاب شدن داشته باشد.

– راه دیگر ورود به سازمان UFC داشتن دوستان ورزشکار در این سازمان می باشد. این دوستان و آشنایان می توانند دوستان ورزشکار خود را به UFC پیشنهاد دهند و باعث جلب توجه این سازمان به فرد متقاضی شوند. فراموش نکنید که ورزش UFC جزء ورزش های خشن به حساب می آید و باید برای شرکت در این ورزش سخت تلاش و تمرین کنید تا از بهترین ها شوید.

– راه دیگر ورود به سازمان UFC داشتن دوستان ورزشکار در این سازمان می باشد. این دوستان و آشنایان می توانند دوستان ورزشکار خود را به UFC پیشنهاد دهند و باعث جلب توجه این سازمان به فرد متقاضی شوند. فراموش نکنید که ورزش UFC جزء ورزش های خشن به حساب می آید و باید برای شرکت در این ورزش سخت تلاش و تمرین کنید تا از بهترین ها شوید.

قوانین موجود در ورزش UFC

همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم ورزش UFC شکل کنترل شده ای از دعواهای خیابانی می باشد؛ به همین دلیل استفاده از هر نوع حرکت ورزشی در این مسابقه آزاد است. در گذشته هیچ گونه محدودیتی در ورزش UFC برای مبارزان وجود نداشت و بازیکنی که زور بیشتر ی داشت؛ برنده میدان به شمار می رفت. برای همین این ورزش بیشتر مورد علاقه افرادی بود که به دعواهای خیابانی علاقه داشتند و از تماشای آن لذت می بردند.

اما امروزه به دلیل وجود رسانه ها و شبکه های اینترنتی اکثر افراد ورزش هایUFC  را می شناسند؛ برای همین در سال های اخیر یک سری قوانین برای این ورزش در نظر گرفته شده است. اکنون داور مسابقه می تواند براساس قوانین منصوب شده توسط سازمان از مبارزان خطا بگیرد. به دلیل وجود همین قوانین است که امروزه در مسابقات UFC دیگر شاهد آسیب های جدی، خونریزی و مسدومیت ها شدید نخواهیم بود. مقوانین موجود در ورزش UFC که مبارزان ملزم به رعایت آن هستند از این قبیل است:

– انگشت فرو کردن در چشمان طرف مقابل

– ضربه زدن به بیضه های طرف مقابل

– ضربه زدن به نقاط حساس بدن

– چنگ زدن یا نیشگون گرفتن از بافت های بدن طرف مقابل

– ضربه رو به پایین با مفصل آرنج

– گرفتن پستان طرف مقابل

– ضربه زدن به مبارزه افتاده بر زمین با لگد یا زانو

اینها از قوانینی هستند که در صورت رعایت نشد توسط مبارزان داور می تواند برای آنها خطا بگیرد. در این صورت حتی اگر فرد خطا کار با اختلاف امتیاز زیاد از طرف مقابل پیروز میدان شود داور می تواند مسابقه را باطل اعلام کند.

کلام آخر

قصد ما در این مقاله آشنا کردن شما عزیزان با چیستی و چگونگی ورزش UFC می باشد. پیشنهاد ما به شما این است که در صورت علاقه و شرکت در این رشته قبل از هر اقدامی اطلاعات کافی و جامعی در رابطه با این رشته جمع آوری کنید. امیدواریم بتوانید بهره کافی را از این مقاله برده باشید.

کلمات کلیدی: نحوه ورود به سازمان UFC، ورزش UFC، سازمان UFC، ورود به سازمان UFC

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. رضوان رحمتی گفت:

    من دعوا خیابانی قشنگ بلدم مدارک هم دارم بوکس دفاع شخصی محل زندگیم گیلان شهرستان ماسال قد ۱۷۰سانتی متر وزن بین ۶۵تا۷۰ نیاز ب مربی دارم میخوام تو این مسابقات شرکت کنم اینم شماره منه ۰۹۱۱۶۵۲۶۱۱۳خواهش میکنم یکی بیاد منو ببره داخل مسابقات قفس اونوقت نشون میدم کی بلده بجنگه

  2. رضوان رحمتی گفت:

    من دعوا خیابانی قشنگ بلدم مدارک هم دارم بوکس دفاع شخصی محل گیلان شهرستان ماسال قد ۱۷۰سانتی متر وزن بین ۶۵تا۷۰ نیاز ب مربی دارم میخوام تو این مسابقات شرکت کنم اینم شماره منه ۰۹۱۱۶۵۲۶۱۱۳خواهش میکنم یکی بیاد منو ببره داخل مسابقات قفس اونوقت نشون میدم کی بلده بجنگه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *