آموزش جامع دفاع شخصی در مقابل چاقو

چاقو کشی و جیب بری

چگونه در برابر یک چاقوکش یا جیب بر از خود دفاع کنیم؟؟

دفاع شخصی قابل چاقو: حملات چاقو می توانند کاملا غیرقابل پیش بینی و بسیار خطرناک باشند. چاقو ها هنگامی که توسط جیب برها و یا مهاجمان احتمالی حمل شوند می توانند از تفنگ هم آسیب بیشتری وارد کنند و حمل آنها نیز بسیار آسان تر است. هنگام مواجهه با یک حمله ی چاقو باید آرامش خودتان را حفظ کنید ، منطقی باشید و در صورت نیاز از خود دفاع کنید.

بخش اول: بدون درگیری

دزد در مغازه

-بخش اول: تلاش برای جلوگیری از تنش:

۱- آرامش خود را حفظ کنید.

اگر مهاجمی در حال نزدیک شدن به شماست ، باید آرامشتان را حفظ کنید. هرگونه حرکت یا اقدام ناگهانی ممکن است آنها را غافلگیر کرده و خشونت را تشدید کند. کاری که لازم است انجام دهید این است که در عین حالی که یکدیگر را برانداز می کنید نفس های عمیق بکشید تا آرام و متمرکز بمانید.

۲- مهاجم خود را برانداز کنید.

انواع مختلفی از مهاجمان وجود دارد و هرکدام به دلایل مختلف انگیزه های مختلفی دارند. مهاجم ممکن است جیب بر باشد و یا مجرمی که با آزار و اذیت شما به دنبال کاری سرگرم کننده است. آنها ممکن است از نظر روانی ناپایدار و یا تحت تاثیر مواد مخدر یا الکل باشند. ممکن است شما آنها را هنگام ارتکاب جرایم دیگر دیده باشید و حالا آنها احساس می کنند که باید از شر شما خلاص شوند. در هر صورت سعی کنید بفهمید با چه نوع آدمی سر و کار دارید.

شخص چشمک زن

۳- از آنها بپرسید که از شما چه می خواهند.

تعامل و صحبت کردن با شخص مهاجم می تواند به شما کمک کند. از آنها بپرسید دلیل این کارشان چیست و آیا کاری از دست شما برمی آید که باعث جلوگیری از حمله شود. اگر آنها جیب بر باشند، اشیا با ارزش شمارا می خواهند و این به قدری آسان هست که بتوانید با آن مقابله کنید. تنها کاری باید انجام دهید این است که وسایلتان را به آنها بدهید. هرچند که ممکن است از دست دادن بعضی از اشیا ارزشمندتان سخت باشد اما ارزش جانتان را دارد. تلفن همراه و جواهرات را می توان جایگزین کرد ، اما زندگی و سلامتتان را نمی توان.

اگر آن شخص دنبال درست کردن دعواست، اورا مطلع کنید که شما علاقه ای به خشونت ندارید. اگر آنها مخصوصا ایجاد رعب و تهدید می کنند ، ممکن است صحبت کردن بی فایده باشد،  اما در هر صورت تلاش خود را بکنید.  اگر فرد به نظر برسد که فرد از نظر روانی ناپایدار و یا تحت تاثیر نوعی ماده است، مقابله با آنها بسیار غیرقابل پیش بینی می باشد. اینها معمولا خطرناکترین نوع مهاجمان هستند زیرا تشخیص اقدام بعدی آنها بسیار سخت می باشد. سعی کنید در حالی که به عقب می روید با یک صدای ملایم و ارامش بخش با آنها صحبت کنید.

اگر در یک مکان عمومی هستید که دیگران ممکن است بتوانند به شما کمک کنند، برای کمک گرفتن فریاد بزنید. اکثر اوقات ممکن است مردم در یک خیابان شهری و یا یک پارکینگ عمومی متوجه نشوند که شما در دردسر هستید مگر اینکه آنرا کاملا آشکار سازید. داد بزنید: “تمومش کن!” یا “کمک! برو گم شووو!! چی از جونم می خوااای؟؟!!”. از صدای خود استفاده کنید تا مشخص سازید که در دردسر هستید و در اینصورت ممکن است کسی به کمک شما بیاید.

۴- برای کمک فریاد بزنید.

کیف قاپ با چاقو

اگر در یک مکان دورافتاده مانند مسیر پیاده روی و یا یک زمین خالی هستید نیز فریاد بزنید. هرچند شما ممکن است کسی را در آن اطراف نبینید اما احتمال دارد افرادی به اندازه ای نزدیک باشند که متوجه شوند مشکلی وجود دارد. اگر شما اغلب به پیاده روی می روید و نگران مورد حمله قرار گرفتن هستید، یک سوت بلند همراه خود ببرید. صدای سوت به راه بسیار دورتری از صدای شما به تنهایی می رسد.

۵- در صورت امکان فرار کنید.

بهترین راه مقابله با یک حمله ی چاقو فرار کردن است. حتی اگر ترفند های خلع سلاح در هنر های رزمی را بلد باشید و یا بسیار قوی باشید، چاقو همچنان سلاح غیرقابل پیش بینی و مرگباری است. فرار کردن ممکن است بزدلانه به نظر برسد اما بهترین شانس شما برای زنده ماندن است.

ادریان تاندز، مربی دفاع شخصی: اولین قانون در درگیری چاقو فرار کردن از وضعیت پیش آمده است.

فرار از دست دزد در دفاع شخصی

بخش دوم : درگیری کوچک و فرار

– ناتوان کردن مهاجم:

۱- راهی برای فرار پیدا کنید.

اگر توسط فردی با چاقو مورد حمله قرار گرفتید، همیشه باید قبل از درگیر شدن سعی کنید فرار کنید. هرچند اغلب ممکن است راهی نداشته باشید. ممکن است دچار استرس شده باشید و یا مهاجم تنها راه فرارتان را بسته باشد. باید مهاجم را ناتوان کنید تا راهی برای فرار ایجاد کنید.

۲- به گلو و فک مهاجم ضربه بزنید.

حمله بردن به گلو و فک یکی از بهترین راه های ناتوان کردن مهاجمان است. با یک ضربه ی محکم به گلوی مهاجم به نای آنها آسیب می زنید و تنفس آنهارا مختل می کنید. یا ضربه ی محکم به فک شخص را دچار رفلکس مغزی می کند همچنین به احتمال خیلی زیاد پس از ضربه به گلو آنها حمله را متوقف می کنند. به اندازه ی کافی نزدیک شوید تا بتوانید ضربه بزنید. اگر مهاجم به اندازه ای که بتوانید به گلویش ضربه بزنید نزدیک نیست کمی جلو بروید. بهتر است به اندازه ی یک طول آرنج فاصله داشته باشید.

آموزش دفاع شخصی هوک

از آرنج و ساعد خود استفاده کنید. هرچه از قسمت محکم تری از بدنتان استفاده کنید، حمله ی شما موثرتر و دردناکتر خواهد بود. آرنج شما استخوان سخت است و با ضربه زدن به جلو با آن  قدرت زیادی خواهید داشت. به گلوی مهاجم فشار وارد کنید. با استفاده از آرنج خود به عنوان سلاح به گلوی مهاجم ضربه بزنید. تا حد امکان محکم و سریع ضربه بزنید تا از جنبه ی غافلگیر کردن به نفع خود استفاده کنید. فرار کنید. اگر به اندازه ی کافی محکم مهاجم خود را زده باشید، توانایی تنفسشان را از دست می دهند.  وقتی که مهاجم از درد خم شد سریعا فرار کنید.  

۳- به کشاله ران و بیضه مهاجم ضربه بزنید.

اگر مهاجم شما مرد باشد ، لگد زدن به کشاله ران می تواند بلافاصله آنها را ناتوان سازد. از زانوی خود یا ساق خود برای ضربه زدن در میان پاهای مهاجم استفاده کنید تا راهی برای فرار ایجاد شود. این روش می تواند حتی با فاصله ی بیشتر بین شما و مهاجم کارساز باشد.

ضربه زدن به بیضه

اگر به مهاجم خود نزدیک هستید ، از زانو استفاده کنید. فاصله ی کمتر بین شما و شخص مهاجم بدان معناست که یک زانو به برای ضربه زدن کافی خواهد بود. زانوی خود را محکم به میان پاها بزنید. اگر به اندازه ی طول یک بازو با شما فاصله دارد ، از پا یا ساق خود استفاده کنید. استفاده از ساق بهتر است ، زیرا مساحت بیشتری برای آسیب وارد کردن وجود دارد. زانوی خود را بلند کرده و به میان پاهای مهاجم ضربه بزنید. هنگامی که مهاجم شما از درد به خود خم شد یا روی زمین افتاد ، در سریعترین زمان ممکن فرار کنید.

۵- چشمان مهاجم را هدف بگیرید.

چشم ها عضو بسیار حساسی از بدن هستند و هر گونه حمله به چشم ها قطعا می تواند درد زیادی برای مهاجم ایجاد کند. تنها زمانی این کار را انجام دهید که به مهاجم نزدیک هستید ، مانند زمانی که شما را گرفته و در دستان او هستید. در نظر داشته باشید که این تکنیک بسیار خطرناک است و می تواند جنایت امیز باشد و باید تنها در مواقع حساس مرگ و زندگی استفاده شود.

حمله به چشم ها

انگشتانتان را دراز کنید تا به چشم ها برسند. اغلب افراد همین که میبینند مورد حمله ی مستقیم چشم ها قرار گرفته اند سریعا عقب می کشند، پس شما باید سریعا حرکت کنید. در یک حرکت سریع با بازو به صورت مهاجم ضربه بزنید. انگشتانتان را محکم در کاسه ی چشم مهاجم فشار دهید. یک خراش ساده و یا فشار ضعیف موثر نخواهد بود. هرچند این حملات ضعیف درد ایجاد می کنند اما ممکن است فقط باعث خشمگین تر شدن مهاجم شوند. شما باید از انگشتانتان استفاده کنید تا محکم چشم هارا به سمت جمجمه فشار دهید.

آسیب زدن به چشم

به پایین فشار دهید. در عین حال که چشم هارا فشار می دهید، آنها را به سمت پایین به پایه ی جمجمه فشار دهید. دوباره تاکید میکنیم که این تکنیک برای هر موقع وحشتناکی برای شما نیست و باید تنها در بدترین شرایط انجام شود. این روش می تواند باعث کور شدن و یا حتی مرگ شود. همین که مهاجم ناتوان و یا بیهوش شد فرار کنید.

بخش سوم: درگیری و دفاع

– از خود دفاع کنید:

۱- گارد آنها را از بین ببرید.

اگر نمی توانید فرار کنید ودفاع از خود تنها راه شماست، بهتر است کاری غیر قابل پیش بینی انجام دهید. در صورت مهاجم تف کنید، یا ناگهان آن ها را به زمین بیاندازید. اگر یک کوله پشتی یا کیف دستی دارید، آن را به سمت سر مهاجم پرت کنید. اگر این کار راه فراری برای شما ایجاد کرد، فرار کنید. و اگر نه ، حداقل او را سردرگم کرده اید و فرصتی برای مبارزه ایجاد کرده اید.

۲- سعی کنید یک سلاح پیدا کنید.

غیرمسلح بودن در برابر حملات چاقو موقعیت خطرناکی است. در محیط اطرافتان دنبال هر چیزی که بتوانید با آن از خود دفاع کنید بگردید. برای مثال یک میله ی فلزی, یک شاخه درخت محکم , صندلی و یا یک لامپ. هر چیزی که بتواند فاصله ای بین شما و مهاجم ایجاد کند خوب است.

دفاع شخصی با چتر

ادرین تاندز ، مربی دفاع شخصی: هر چیزی می تواند یک سلاح باشد. از جمله یک کفش, ژاکت و یا حتی ماهیتابه. هر شی ای که در محیط اطرافتان باشد می تواند به ایجاد عدالت در درگیری کمک کند.

۳- منتظر بمانید تا اقدامی انجام دهند.

وقتی مهاجم در حال جهش به سمت شماست تعادل نخواهد داشت. اگر سلاحی برای خود پیدا کردید این بهترین زمان حمله به سمت آنهاست. اگر نه , به سمت آنها وارد عمل شوید تا با یک ضربه به کشاله ی ران و یا پاها آنها را دور کنید. فقط مطمئن باشید که از شر چاقو خلاص شوید.

۴- سعی کنید آنها را خلع سلاح کنید.

اگر به اندازه ی کافی خوش شانس بودید که یک سلاح داشته باشید، در بیشترین فاصله ی ممکن، به دست مهاجم ضربه بزنید. این امر باعث ناتوانی و آسیب دست مهاجم می شود تا جایی که دیگر نتواند چاقو را در دست بگیرد.  اگر اسلحه ای ندارید، به جای اینکار باید سعی کنید مچ انها را بگیرید و به این صورت آنها را خلع سلاح کنید.

تصویر متحرک خلع صلاح

۵- مچ دست آنها را بگیرید.

در حالی که که هر نوع گرفتن در نزدیکی چاقو بسیار خطرناک است، گرفتن مچ دست می تواند بهترین انتخاب شما باشد. محکم گرفتن مچ دست به شما قدرت کنترل جهت حرکت چاقو و فرصتی برای مشت یا ضربه زدن به مهاجم می دهد.

۶- به مشت زدن یا ضربه زدن ادامه دهید.

ممکن است شما بتوانید کنترل چاقو را از آنها بگیرید. اما استفاده از هر دو دستتان برای گرفتن چاقو به آنها فرصتی می دهد که بتوانند به شما ضربه ی سر یا مشت بزنند. با ادامه ی حمله آنها را در حالت دفاعی نگه دارید.

۷- آنهارا به زمین بزنید.

اگر توانستید به گرفتن مچ آنها و ضربه زدن به سر و پاهای مهاجمان ادامه دهید تا آنها را به زمین بیاندازید. آنگاه که مهاجم به زمین افتاد، همچنان به دور کردن چاقو از خود ادامه دهید.

دفاع شخصی یک دختر بچه

۸- برای مهاجم دلسوزی نکنید.

اگر و هنگامی که شما بر مهاجم چیره شوید ممکن است مهاجم شروع به التماس کردن برای جانش کند. با اینکار گول نخورید! اغلب اوقات مهاجمان اینکار را انجام می دهند تا گارد شما را ضعیف سازند تا بتوانند دوباره به شما حمله کنند. با لگد و یا دست چاقو را پرت کنید. آن را تا جای امکان دور پرتاب کنید. برای مثال بالای یک ساختمان، به درون یک سطل اشغال، و یا در اعماق جنگل. این کار به شما فرصت فرار کردن می دهد و مهاجم را از به راحتی برداشتن چاقو و دنبال شما کردن بازمیدارد.

۹- در دوره های دفاع شخصی ثبت نام کنید.

هرچند  که اموزش های آنلاین می تواند به شما نشان دهد که چگونه از خود دفاع کنید ، اما حمله ی چاقو بسیار جدی و خطرناک است. اکثر حرکات نمایشی و سناریوهای تمرینی اصلاً شبیه واقعیت نیستند ، و قبل از اینکه حتی به فکر ماندن و دفاع از خود در برابر حمله چاقو باشید، باید تمرینات جدی در زمینه ی دفاع از خود را انجام دهید.

ادرین تاندز ، مربی دفاع شخصی: در صورت نیاز به دفاع از خود در برابر مهاجمان روش استفاده از اسلحه را یاد بگیرید. ادرین تاندز ، متخصص دفاع شخصی ، می گوید: “بعضی از کلاس های دفاع شخصی ، مانند هنرهای رزمی فیلیپین ، با استفاده از سلاح هایی از قبیل چوب های دوتایی رزمی ، چوب درخت و خنجر و چاقو شروع می کنند. این بسیار مفید است زیرا نمی توانید یاد بگیرید که از چیزی که شناخت ندارید دفاع کنید. قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه خلع سلاح کنید باید نحوه استفاده از سلاح را یاد بگیرید. “

بخش چهارم : بحث و آنالیز

در دفاع شخصی واقع گرا باشیم

دفاع در برابر سلاح نوک تیز یک بحث داغ در هنر های رزمی است. نظرات بر اساس سبک، پیشینه و تجربه متفاوت است اما جدی بودن این موضوع مستلزم آن است که همه در مورد آن فکر کنند، زیرا امتحان کردن یک تکنیک ناکارآمد می تواند شما را به کشتن دهد.

یکی از منتقدان آموزش های رایج دفاع در برابر حملات چاقو ریچارد دیمیتری ، ساکن مونترال ، بنیان گذار سنشیدو senshido است. او اشاره میکند که بسیاری از مربیان ترجیح می دهند واقعیت را متناسب با سیستم خود تغییر دهند تا اینکه سیستم خود را متناسب با واقعیت سازگار سازند. برای مثال ، حریف طوری حمله می کند که دفاع عملی شود، و یا سلاحش را طوری می گیرد که انجام خلع سلاح آسان باشد. در صورتی که حملات واقعی شامل هرج و مرج و حرکات پرتابیست ، و مهاجم های واقعی قبل ، بعد و همچنین در هنگام حمله سریع عمل میکنند. آنها پس از فرو کردن و بریدن ، چاقوی خود را عقب میکشند و با فرو کردن ها و بریدن های بیشتر ادامه می دهند. به ندرت پیش می آید که آنها هنگام سرقت و یا تهدید شما ، سلاح خود را به گونه ای ثابت نگه دارند که به یک خلع سلاح بی نقص بیانجامد.

چاقو روی گلو

شما باید بتوانید عناصر موقعیتی و رفتاری پیش از حمله مسلحانه را با توجه به زبان بدن و حرکات تشخیص دهید. قبل از انجام خلع سلاح از یک مجرم، خوب است که حواس اورا پرت کنید. برای انجام اینکار با موفقیت، ابتدا باید بفهمید که او چه میخواهد، زیرا این امر تعیین میکند که چه چیزی باید بگویید و یا چه کاری انجام دهید. ریچارد دیمیتری توصیه می کند که از مهاجم سؤالی بپرسید که او را وادار به فکر کردن می کند، بنابراین یک درنگ لحظه ای ایجاد می کنید. این کار این امکان را به شما می دهد تا از حرکاتی با دستان خود، متناسب با رفتاری که از کسی که وحشت کرده انتظار میرود، استفاده کنید. چیزیکه به نظر یک ژست ملتمسانه بیاید می تواند روشی عالی باشد تا دستان شمارا به سلاح او نزدیک کند.

اصول پیش از تکنیک:

وقتی صحبت  عکس العمل های فیزیکی به میان می آید, ریچارد دیمیتری  اصول یادگیری را بر تکنیک های دفاعی خاص ترجیح می دهد. از نظر او تکنیک های دفاعی خاص به دو دلیل مشکل ساز هستند , اول اینکه شما باید برای هر موقعیت ممکن یک تکنیک یاد بگیرید و دوم اینکه به یاد آوردن و اجرای کارآمد تکنیک درست در کسری از ثانیه تقریبا غیرممکن است. این نقطه ضعف توسط مربیانی که شرایط غیرطبیعی را در دوجو ایجاد میکنند تا تکنینک های خود را عملی کنند تشدید می شود.

ضربه زدن با زانو

برای مثال اگر حریف شما به شکل واقعا گرایانه ای به شما حمله کند به طوری که چاقوی خود را سریع حرکت دهد و از بریدن به فروکردن تغییر روش دهد و یا از یک زاویه به زاویه ی دیگر تغییر جهت دهد ,  نمیتوان از شما انتظار داشت که زاویه ی حمله را تشخیص دهید و پاسخ مناسب را عملی کنید. به همین دلیل است که شما باید اصولی کلی داشته باشید که در برابر انواع جرائم عمل کند. برخی از استراتژی های دفاعی حملات چاقوی دیمیتری به این بستگی دارد که سلاح ثابت است و یا در حال حرکت است ، در حالی که بقیه تکنیکی برای همه ی انواع شرایط اعلام می کنند.

چیزی که در هر دو مورد مشترک است نیاز به پرهیز از ایجاد بریدگی در نواحی حیاتی بدن (گردن , قلب , داخل ران , و …) است، حتی اگر این امر مستلزم قرار دادن ناحیه ای کمتر حیاتی از بدن در مسیر تیغه باشد. در ادامه او میگوید سپس باید بدنتان را امن کنید و این بدان معناست که تشخیص دهید که چاقو چگونه باید حرکت کند تا به شما اسیب بزند و سپس در جهت مخالف جابه جا شوید تا از مسیر اسیب خارج شوید.

حمله کردن به صورت

شما باید سعی کنید بازوی فرد مهاجم را بگیرید و آن را محکم به چیزی بچسبانید تا سلاح را خلع کنید و مانع اسیب زدن آن به خود شوید. هنگام ایجاد امنیت در برابر چاقو همچنین لازم است که هر دو دست خود را برای ادامه ی درگیری  اشغال نکنید، همین که کنترل آن را بدست گرفتید می توانید سریعا یک دست خود را آزاد کنید و به نواحی حیاتی بدن مهاجم حمله کنید. هرچند،  به محض اینکه این کار را کردید باید به موقعیت امن در برابر سلاح برگردید. در آخر شما باید با استفاده از کارآمد ترین ابزار های موجود او را بی اثر کنید. هدف این است که بیشترین آسیب را وارد کنید تا او به جای حمله به شما روی درد تمرکز کند.

آیا شما زخمی می شوید؟

رزمی کاران بسیار دوست دارند که پیرامون این موضوع بحث کنند  که آیا باید در هنگام یک درگیری با چاقو انتظار زخمی شدن را داشته باشید یا خیر. اگرچه برخی ادعا می کنند که اگر به خود بگویید مصدوم می شوید، شکست میخورید، اما ریچارد دیمیتری می گوید باید پیش بینی کنید که تکه تکه می شوید تا اگر اتفاق افتاد منجمد نشده و دچار وحشت نشوید. او داستانی تعریف می کند درباره ی زمانی که در هنر های رزمی تازه وارد بوده و در ناحیه ی سینه اش دچار بریدگی شد. او قبل از دوباره درگیر شدن مکث کرد تا جای زخم را نگاه کند.

خط انداختن روی صورت

بعد از آن فهمید که اگر فرد چاقوزن وارد تر بود می توانست از همان مکث لحظه ای دیمیتری سواستفاده کند و کارش را تمام کند.  دیمیتری می گوید که ادعا هایی را که اگر در یک نقطه ی خاص چاقو بخورید از هوش می روید و یا می میرید را باور نکنید. اگر اتفاق بیافتد کاری است که شده،اما اغلب می توانید به مبارزه ادامه دهید. این آموزش چگونه تفسیر می شود؟ هرگز تسلیم نشو. حتی اگر باید یک چاقوی کشنده را مقابل یک چاقوی پلاستیکی در جودو نگه دارید. در خیابان مردم در تمام مدت از حملات چاقو جان سالم به در می برند که حتی برخی از آنها شامل چندین ضربه و بریدگی است.

استڕاتژی های دفاعی:

اگر در نقطه ی اصابت چاقو قرار دارید ضروریست که موضع منفعلانه ای داشته باشید به صورتی که دستانتان به آهستگی همانند کسی که ترسیده است، حرکت کنند. در این هنگام فرد مقابل شما در حالی که توانایی مقابله ی شما را می سنجد بسیار آگاه و در تنش خواهد بود. هر گونه حرکت ناگهانی ممکن است باعث چاقو خوردن شما شود. یکی از مهمترین بخش های دفاع در برابر سلاح در حملات ثابت این است که به گونه ی مورد دلخواه او نقش بازی کنید تا حس امنیت کاذب را برای او ایجاد کرده و حواس اورا پرت کنید. تلاش کلامی برای تشدید تنش موجود، گارد او را ضعیف میکند و اعتماد به نفسش را بالا می برد.

در نتیجه اگر لازم شد دست به عمل فیزیکی بزنید او کمتر برای عکس العمل اماده می باشد. اگر با یک حمله ی چاقوی ثابت با فاصله مواجه شدید بهترین راه فرار کردن است. همچنین برداشتن بداهه ی یک اسلحه ی نیز خوب است، البته تا زمانی که این کار به مهاجم فرصت حمله به سمت شما را ندهد. از آنجایی که واقع بینانه نمی توان انتظار داشت که ماهیت یک حمله ی چاقویی متحرک را تشخیص دهید و سپس عمل دفاعی مناسب را انتخاب و اجرا کنید، پیروی از اعتقاد دیمیتری مبنی بر اینکه اصول بر تکنیک غالب است حتی واجب تر نیز می شود. در هنگام تلاش برای خلع سلاح و حمله به مهاجم او به سمت کنترل سلاح می رود. هرچند اگر این کار بلافاصله قابل انجام نباشد، باید نقشه ی خود را تغییر دهید  و نقشه ای را عملی کنید که از هر چیزی که حریفتان در دسترس قرار می دهد سواستفاده کنید، مانند حمله به دستی که سلاح دارد و یا غافل گیر کردن او با ضربات.

ریچارد دیمیتری می گوید هنگام مواجهه با حمله ی متحرک چاقو وضعیتی را ایجاد کنید که رسیدن تیغه به نواحی حیاتی شما را سخت کند. برای محافظت از گردن و گلوی خود باید چانه به سمت عقب و شانه ها به سمت بالا باشند. بازو های شما باید در بالا به حالت بوکسینگ قرار بگیرند به صورتی که پشت بازوهایتان به سمت چاقو باشند و دستانتان نیز بسته باشند.

دیمیتری می گوید، اما توانایی شما برای جلوگیری از حرکت های تهاجمی مهاجم تنها یک مانع جزئی برای اوست. بعد از اینکه ضربات او حداکثر چند بار متوقف شد او شروع به چاقو زدن از زوایای دیگر می کند. به همین دلیل است که دیمیتری مدافع روش چسباندن بازوهایش به بدنش و یا گرفتن آن و لنگر کردن آن برای متوقف کردن حرکات چاقوست. یک لنگر محکم شامل پیچاندن اندام و کشیذن ارنج درحالی که آنرا به بدن خود م چسبانده اید می باشد. به محض اینکه چاقو تثبیت شد مهاجم را بزنید تا او در حالت دفاعی قرار گیرد. در این صورت او بیشتر نگران این خواهد بود که از کارهایی که می خواهید انجام دهید جلوگیری کند تا حمله کردن به شما.

روش صحیح خنثی کردن یک حمله:

عمل خنثی کردن نباید با بلوکه کردن , دور کردن و یا رد کردن اشتباه گرفته شود. خنثی کردن شامل محکم زدن ساعد یا دستانتان به بازوی دارنده ی چاقوی مهاجم با هدف بی حرکت کردن آن است. خنثی کردن ترجیح داده می شود زیرا حرکات درشت هستند و میتوان در انواع مختلف حملات از آنها استفاده کرد. در حالت ایده آل یکی از دستان شما باید دوسر بازوی او و دست دیگر شما مچ دست اورا خنثی کند. مطمئن شوید که با تمام بدن خود به سمت جلو می روید. فقط استفاده از بازو ها ضعیف و بیش از حد است و شما را  آسیب پذیر می کند.

حرکت برای خنثی کردن چاقو ممکن است باعث زخمی شدن شما شود، اما بهترین فرصت برای خلع سلاح را فراهم می کند و در نتیجه آسیب های کلی را به حداقل می رساند. به محض اینکه بازوی دارنده ی چاقو را به بدنش میچسبانید از یک دست برای آنجا نگه داشتن آن و از دست دیگر برای حمله به چشم ها و یا گلوی مهاجم استفاده کنید.

دیمیتری می گوید اگر چاقو در محدوده ی خنثی کردن نیست شما باید تا جای ممکن با بدجنسی به او حمله کنید. هدف شما این است که دغدغه ی اورا بیشتر دفاع از خودش کنید تا حمله به شما. بنابراین قربانی ذهنیت مهاجم را معکوس می کند. اگر او در خارج از “محدوده ترافیک” ) مسافتی که هردو طرف به اندازه کافی نزدیک هستند به یکدیگر ضربه بزنند(  است ، به اندازه ی کافی دور بمانید تا او مجبور شود قبل از رسیدن به شما اهدافش را از دور عملی کند.



اگر او نزدیک باشد اما در حال جهش به سمت شما نباشد ، دیمیتری طرفدار لگد های سریع و کوتاه است ، تا قبل از اینکه با تکنیک خنثی کردن جلو بروید او را به عقب براند و یا حواس او را پرت کند. با پایی که به او نزدیک است لگد بزنید.

ریچارد دیمیتری می داند که وقتی صحبت از دفاع حملات چاقو می شود، هیچ تضمینی وجود ندارد. با این حال ، اگر روی جنبه های مبارزه ای که در بالا توضیح داده شده است ، تمرکز کنید ، می توانید ورق را هنگام مواجهه با مهاجم به نفع خود برگردانید ، در حالی که در غیر اینصورت هرگز شانسی نخواهید داشت.

منبع: سایت کمربند مشکی

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *