آموزش منحرف کردن ضربات حریف

آموزش منحرف کردن ضربات حریف  | آموزش پاری (PARRY) در بوکس

پاری (PARRY) یک حرکت دفاعی برای منحرف کردن ضربات حریف از مسیر اصلی است.

با بلوک کردن ضربات حریف بخشی از انرژی ضربه به شما می رسد و این ممکن است به شما آسیب برساند اما ” پاری ” اگر به درستی انجام شود تمام انرژی حریف منعکس می شود حتی اگر ضربات بسیار قدرتمند باشد فشاری به شما نمی آید و این موضوع در راند های بالا بسیار مهم است.

“پاری یکی از بهترین تکنیک ها برای تبدیلِ حالتِ تدافعی به تهاجمی است.”

منحرف کردن ضربات حریف یکی از بهترین گذینه ها برای عبور از ضربات قدرتمند است وقتی شما ضربات حریف را منحرف می کنید حریفتان نامتعادل و آسیب پذیر می شود و شما به سمتی پیش  می روید که پاسخ و واکنشی مناسب برای ضربات حریف داشته باشید،مزیت دیگر منحرف کردن ضربات نسبت به بلوک کردن این است که شما دید بازتر و دستانی آزادتر خواهید داشت.

بلوک کردن و منحرف کردن مخالف هم نیستن در واقع شما باید ابتدا بلوک کردن سپس منحرف کردن بعد از آن حرکات سر و نهایتا گریز را یاد بگیرید و این تکنیک ها گام هایی پیوسته هستند.

 

 

چگونه ضربات حریف را منحرف کنیم؟

 

انحراف رو به پایین

این تکنیک از یک ضربه ی ساده ی رو به پایین شکل می گیرد به این صورت که وقتی حریف به سمت صورت شما ضربه می زند ضربه دفاعی شما به روی دستکش حریف می خورد و آن را به سمت پایین منحرف میکنید.

این تکنیک ضربه ی حریف را به سمت پایین منکسر می کند و از صورت شما دور می سازد ، علاوه بر این فضای مناسبی برای پاسخ ایجاد می کند.

 

 

انحراف رو به پایین برای جب

همانطور که در تصویر می بینید؛ ضربه ی دست چپ حریف توسط دست راست منحرف شده و برای پاسخ (جب) فضا سازی می شود،این شیوه ی  آسانترین و اولین قدم تکنیک “پاری” است.

 

منحرف کردن به سمتین

این تکنیک به این صورت انجام می شود که وقتی ضربه ی حریف به سمت شما می آید با استفاده از یکی از دست ها ضربه ی حریف را به سمتین منحرف کنید و با دست دیگر به حریف پاسخ دهید،این حرکت نسبت به حرکت قبل موثرتر است.

 

انحراف برای ضربه ی دست راست

در این تصویر ضربه ی راست حریف با دست چپ منحرف شده و فضایی مناسب برای پاسخ ایجاد می شود،مزیت این حرکت نسبت به حرکت قبلی این است که اگر شما یک ضربه قدرتی را به سمت پایین منحرف کنید ممکن است به بدنتان برخورد کند لذا منحرف کردن ضربات به سمتین از ایمنی بیشتری برخوردار است.

 

آرنج و شانه ها در پاری حرفه ای

ضربات جب از سرعت بسیار بالایی برخوردارند لذا برای منحرف کردن آنها با دستکش به سرعت عمل بسیار بالایی نیاز دارید،همچین اگر شما ضربات دست راست را با دستکش تان منحرف کنید صورتتان بدون دفاع و محافظ باقی می ماند و این یک ریسک است.

به همین دلیل بعضی از بوکسورهای حرفه ای برای منحرف کردن ضربات؛ترجیح می دهند از شانه و آرنج به جای دستکش ها استفاده کنند تا صورتشان همچنان ایمن باشد و دو دست خالی برای ضد حمله داشته باشند، جیمز تونی و فلوید می وِدِر از جمله بوکسورهایی هستند که به این روش بسیار واقف بودند. با این حال استفاده از دستکش هنوز هم بین بعضی از بوکسورها رایج است.

 

 

منحرف کردن با ساعد دست راست

در این روش از ساعد دست به منظور منکسر کردن ضربات به سمت بالا یا به سمتین استفاده می شود؛

تصویر بالا؛ منکسر کردن ضربات جب و کراس حریف با ساعد دست

برای پاسخ جب می توان از جب،ضربه ی راست و یا ضربات ترکیبی استفاده کرد

و برای پاسخ کراس می توان هوک چپ  استفاده کرد.

 

منحرف کردن با ساعد دست چپ

 

برای منحرف کردن ضربات به شکل A  گاردتان باید به شکل ”A  باشد.

برای منحرف کردن ضربات به شکل B گاردتان باید به شکل ”B باشد.

در حالت A  ضربه حریف به سمت بیرون منحرف می شود و راه برای واکنش شما باز می شود.

در حالت B برای منحرف کردن ضربه حریف مثل تصویر باید همراه با چرخش بدن ضربه ی حریف را منعکس کنید همزمان با این عمل باید ضربه ی دست راست برای پاسخ آماده گردد،برای گارد این حالت دست کنار پیشانی و یا کنار گوش قرار می گیرد.

چرخش همزمان بدن باعث انکسار کامل نیروی ضربات راست می شود و این آسیب را کمتر می کند.

هنگامی ضربات را با چرخش بدن منکسر می کنید بیشتر وزن خود را روی پای جلو ببرید تا بتوانید بلافاصله بعد از منحرف کردن ضربه ی حریف ، پاسخی مناسب و قدرتی را ارائه دهید.

در این روش انحراف ضربات؛ بایستی توجه خاصی به ضربات هوک داشت زیرا این ضربات گارد شما را دور می زنند،

 

انحراف دورانی

این تکنیک مثل شمشیر بازی است؛شما با استفاده از ساعد و مچ دست خودتان ضربه ی حریف را طی یک حرکت دایره ای به بیرون منحرف می کنید این تکنیک برای منکسر کردن ضربات از راه دور بهتر جواب می دهد.

همانطور که در تصویر بالا می بینید ضربه ی جب حریف به صورت دورانی در حال منحرف شدن است؛با این تکنیک گارد حریف باز می شود و موقعیت مناسبی برای پاسخ دادن ایجاد می شود.

 

بوکسورهای عزیز توجه داشته باشید این تکنیک باید با سرعت بسیار بالایی انجام شود؛ باید بتوانید حداکثر طی ۱ ثانیه ضربه ی حریف را منکسر کنید.

 

ضربات رو به پایین

به تصویر زیر توجه کنید؛ برای منحرف کردن ضربات رو به پایین ، دست جلو خود را که به صورت حالت ۱ قرار دارد ؛طی یک مسیر دایره ای به زیر میبرید و ضربات رو به پایین حریف را منحرف می کنید این حرکت باید به صورت شلاقی و سریع انجام شود و بلافاصله بعد از آن پاسخ را اجراکنید.

مزیت ها

۱)این تکنیک تمام ضربات رو به پایین را به بغل جاروب می کند و ضربات نیز هر چقد هم که قدرتی باشد به شما برخورد نمی کند.

۲)آرنج نمی تواند همه ی قسمتهای پایین تنه را پوشش دهد با استفاده از این تکنیک می توانید قسمت های پایینتر از آرنج را نیز مورد محافظت قرار دهید.

۳)همراه با نوسان ساعد به سمت پایین شانه به طرف صورت می آید و این حالت دفاعی شما را تقویت می کند.

۴)اگر که بوکسور قد بلندی هستید یا حریفتان قد کوتاه است با استفاده از این تکنیک می توانید تمام ضربات مستقیم حریف را منحرف کنید.

 

 

موفق و پیروز باشید.

— — — — — — — — — — — —  — — — — — — — — — —- — —

آموزش منحرف کردن ضربات حریف

آموزش منحرف کردن ضربات حریف

آموزش منحرف کردن ضربات حریف

آموزش منحرف کردن ضربات حریف

آموزش منحرف کردن ضربات حریف

آموزش منحرف کردن ضربات حریف

آموزش منحرف کردن ضربات حریف

آموزش منحرف کردن ضربات حریف

 

 

نظرات کاربران

3 دیدگاه

  1. سعيد گفت:

    استفاده کردیم.بسیار سپاس

    1. KARIM گفت:

      موفق باشید.

  2. KARIM گفت:

    پس خالهههههههههه مرسی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *