شانه ها و دفاع بوکس ( آموزش رول شانه ها )

چطور در بوکس با شانه هایمان دفاع کنیم؟ ( رول شانه ها

استفاده از شانه ها برای دفاع تاکتیکی منحصر به فرد است و از آنها به منظور منحرف کردن ضربات حریف استفاده می شود به این تاکتیک رول

میگویند.

انجام رول ساده است اما برای اینکه بتوانید به موقع استفاده کنید به گارد خاص و مهارت فوق العاده ای نیاز دارید،اگر بایک بوکسور حرفه ای مبارزه کنید خیلی راحت میتواند با این روش تمام مشت های شما را بلوک کند.

این عکس العمل خوب او به دو دلیل است اول تمرین و تکرار دوم داشتن گارد خاص

 

آموزش رول

خودتان را در حالت گارد استاندارد فرض کنید یعنی اگر راست دست هستید پای چپ و دست چپ جلو باشند و، دست و پای غالبتان عقب باشد.

حالت اول رول

اگر شما گارد استاندارد داشته باشید و حریف یک کراس مستقیم به سمت شما پرتاب کرد، به راحتی شانه جلویی خود را به صورتی که از صورت و چانه محافظت کند بالا بیاورید و صورت خود را عقب بکشید،همزمان سعی کنید کمی بچرخید و با شانه ی جلویی، مشت حریف را منحرف کنید.

این نوع دفاع و رول برای ضربه های های مستقیم مثل جب و هوک های خارجی که از بیرون و پشت به طرف صورتتان می آیند حرف ندارد.

اگر به تصویر توجه کنید دست راست شخص کنار چانه فرد است این باعث می شود چنانچه هوک دیگر حریف از سمت رو به رو شخص زده شود به صورت برخورد نکند.

توجه داشته باشید که در این حالت زانو ها تقریبا قفل هستند و خمیده نیستند.

-حالت دوم رول

 این حالت مثل حالت قبل است فقط زانو خم میشود تا به زیر مشت حریف بروید ؛ شانه ی خود را بالا بیاورید و به گوش بچسبانید همزمان با ضربات مشت حریف زانوها را خم  کنید و سر و صورتتان را به زانوهایتان نزدیک کنید اگر این کار را بتوانید سریع انجام دهید بسیار کارا است،

این نوع رول برای بعضی از هوک ها و کراس هاب سنگین مناسب است.

 

اگر حمله حریف ادامه داشت؟

اگر که حریف ضربه زد و از حالت اول استفاده کردید چنانچه حملات حریف به طرف ادامه دار بود خودتان را به زیر بکشید یا گارد خود را به حالت گارد زیر چشمی (پیک اِ بو مایک تایسون)تعویض کنید این دفاع شما را بهتر می کند یا که خودتان را به سمتین بکشید.

 

“یادتان باشد انجام دفاع های تکراری باعث می شود حریف شما را پیشبینی کند.”

موفق باشید.

=====================

شانه ها و دفاع بوکس

شانه ها و دفاع بوکس

شانه ها و دفاع بوکس

شانه ها و دفاع بوکس

نظرات کاربران

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *